اعضای باند تبهکاری که در جریان سرقتی مسلحانه چهار‌و‌نیم کیلو طلا را از طلافروشی در خانی آباد سرقت کرده بودند در مجموع به تحمل ۳۳ سال حبس محکوم شدند.

دادگاه

اين سرقت شامگاه 19مرداد‌ماه سال94، در يكي از طلافروشي‌هاي منطقه خاني‌آباد در جنوب پايتخت اتفاق افتاد. در جريان اين سرقت 4مرد مسلح درحالي‌كه لباس مشكي به تن داشتند وارد يك طلافروشي در منطقه خاني‌آباد شدند و شروع به تيراندازي كردند و با ايجاد رعب و وحشت چهار‌و‌نيم كيلو از طلاها را سرقت كردند.

آنها از 2موتورسيكلت براي فرار استفاده كردند اما در جريان تعقيب و گريز با صاحب طلافروشي مجبور شدند يكي از موتورسيكلت‌ها را جا گذاشته و فرار كنند. در اين سرقت دختر جواني نيز با سارقان همدستي كرده بود. او در نقش خريدار به طلافروشي رفته بود و درست زماني كه صاحب طلافروشي در را به خاطر او باز كرده بود، سارقان وارد شده بودند.

دختر جوان هنگام سرقت يك تاكسي كرايه و فرار كرد اما به‌دليل استرس زياد راننده تاكسي از نقش او در سرقت با خبر شد و او را به پليس تحويل داد. دختر جوان در جريان تحقيقات اطلاعاتي درباره سارقان به پليس ارائه كرد كه منجر به دستگيري آنها در شمال كشور شد.

با تكميل تحقيقات از متهمان، آنها هفته گذشته در شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده و با حضور قاضي توكلي محاكمه شدند. در اين جلسه 2نفر از متهمان ادعا كردند كه به‌دليل اينكه در پرونده ديگري مرتكب قتل شده بودند و پول پرداخت ديه را نداشتند دست به اين سرقت زده‌اند.

از سويي شاكي نيز زن جوان را بخشيد. در اين شرايط قضات دادگاه وارد شور شدند و به اتفاق، اعضاي اين باند را گناهكار تشخيص دادند. براساس رأي دادگاه متهمان رديف اول و دوم هر يك به تحمل 10سال، متهم رديف سوم به 7سال و متهمان رديف چهارم و پنجم نيز هر يك به تحمل 3سال حبس محكوم شدند. متهم رديف ششم كه دختري جوان بود نيز با توجه به اعلام رضايت شاكي به تحمل 6‌ماه حبس و 10ضربه شلاق محكوم شد.

کد خبر 366707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha